Qui sóc

La meva foto
Sant Cugat del Vallès, Catalunya
Sóc fotògraf i col·leccionista de càmeres. La meva col•lecció va néixer per la combinació del meu interès i curiositat per les antiguitats i de la meva professió de fotògraf, quan, el 1981, em van regalar una camera de l’any 1900. Poc després la col·lecció va començar a créixer, i segueix creixent, aixi com el meu interès per conèixer-ne la història.

diumenge, 15 de juny del 2008

Les de caixó

Anomenades també "detectiu", són aparells molt senzills, de forma gairebé cúbica i amb molt pocs, o cap, controls. Va ser George Eastman qui va popularitzar aquest estil de càmeres, i la fotografia en general, amb la seva primera Kodak, el 1888.La Brownie nº 2 de Kodak, una simple capsa de llauna recoberta amb un teixit imitant el cuir. Fabricada als Estats Units entre el 1901 i el 1933, per a rodet 120 i format 6x9 cm Una de francesa, sense marca, amb alguns controls bàsics. Quatre velocitats, quatre diafragmes i una sèrie de distàncies fixes ajustades amb una lent diferent per a cada una. Té un dipòsit per a 12 plaques de 9x12 cm Molt semblant a l'anterior, també francesa i sense marca, però amb un dipòsit per a 12 plaques de 6x9 cm. Les marques més prestigioses, en algun moment de la seva història, també van fabricar aparells senzills, com la Baby-box Tengor de Zeiss Ikon. Fabricada a Alemanya el 1930, amb format de 3x4 cm sobre rodets 127. La Kodak Baby-Brownie, successora reduïda i modernitzada de la Brownie, fabricada amb galalita (semblant a la bakelita) entre 1934 i 1941, amb un format de 4x6,5 sobre rodets 127.