Qui sóc

La meva foto
Sant Cugat del Vallès, Catalunya
Sóc fotògraf i col·leccionista de càmeres. La meva col•lecció va néixer per la combinació del meu interès i curiositat per les antiguitats i de la meva professió de fotògraf, quan, el 1981, em van regalar una camera de l’any 1900. Poc després la col·lecció va començar a créixer, i segueix creixent, aixi com el meu interès per conèixer-ne la història.

dissabte, 17 de maig del 2008

Les plegables de plaques

Sense nom ni marca, només s'identifica l'objectiu, un Rodenstock Trinar de 135 mm amb obturador Vario i amb format de placa de 9x12 cm. Igual que altres marques, la casa Rodenstock de Munich, durant els anys 30, comprava càmeres sense marca a altres fabricants i les comercialitzava. Només fabricava, i fabrica encara, objectius. Contessa i Nettel eren dos fabricants alemanys que el 1919 es van fusionar i van formar Contessa-Nettel. Aquesta, el 1926, es va fusionar amb altres tres, donant lloc a la prestigiosa Zeiss Ikon. El model "Altura" de Contessa-Nettel és de l'any 1921 i té un format de 9 x12 cm. Dues més sense identificar, cosa habitual en aparells de gamma mitja i baixa de l'època. La primera amb la inscripció A.J. Pipon-París a l'objectiu i amb obturador Ibso, i la segona amb objectiu Steinheil Doppel anastigmat Unofocal i amb obturador Compur. Totes dues són de plaques 9x12 cm i dels anys 20