Qui sóc

La meva foto
Sant Cugat del Vallès, Catalunya
Sóc fotògraf i col·leccionista de càmeres. La meva col•lecció va néixer per la combinació del meu interès i curiositat per les antiguitats i de la meva professió de fotògraf, quan, el 1981, em van regalar una camera de l’any 1900. Poc després la col·lecció va començar a créixer, i segueix creixent, aixi com el meu interès per conèixer-ne la història.

dissabte, 10 de maig del 2008

Les més antigues (S.XIX)

Kodak, a partir del 1888, va fabricar una gran quantitat i varietat de càmeres, la majoria per a rodets de diversos formats. La Kodak nº 4 cartridge, del 1897, podia funcionar tant amb placa com amb rodet amb l'adaptador corresponent. El format és de 10x12 cm. Una Mackenstein, càmera francesa del tipus "Jumelle photographique", fabricada el 1895. Incorpora un carregador per a 12 plaques de 10x15 cm. Càmera de camp, plegable, de fusta de caoba, fabricada a Anglaterra per Billcliff l'any 1890. El format de la placa és d'11'5x16 (mitja placa americana) Una altra de camp, de fusta de caoba, aquesta sense nom de fabricant, només amb la marca Busch a l'objectiu. És probable que sigui una Anthony, d'Estats Units, de l'any 1890. El format de la placa és d'11'5x16 La primera de la meva col·lecció, la Luminor del 1900, comercialitzada a França per la "Manufacture française d'armes et cycles-St. Etienne"(Manufrance). Aquesta empresa venia per correspondència articles molt variats de diversos fabricants posant-hi la seva marca. Té un disseny típicament francès de l'època (tipus "tailboard"); de fusta de noguera i format de 13x18 cm La McKellen Treble patent va ser fabricada a Anglaterra el 1885. És una càmera de camp, plegable, de fusta de caoba, amb un format de placa de 16x21 cm (anomenat "placa americana")Sense marca ni nom del fabricant, aquesta càmera de fusta de caoba per a plaques de 18x24 cm, és probablement una Thornton-Pickard del 1890 aproximadament. Aquest fabricant anglès va destacar per l'alta qualitat de tots els seus productes i per ser el primer en construir i comercialitzar un obturador de cortina situat darrere de l'objectiu.

8 comentaris:

Joan de Peiroton ha dit...

Ei Jordi ! No et conec però em sembla conèixer-te tanmateix :D!
Impressionant, la teva col.lecció ! Hi ha manera de fer encara fotos amb aquestes peces de museu, o no ?

Jordi Fonolleda ha dit...

Doncs sí Joan, no ens hem vist mai però saps qui sóc.
Fer treballar tots els aparells de la meva col·lecció és el que estic fent. Això sí, en molts casos cal fer adaptacions per poder utilitzar els formats de pel·lícula actuals en càmeres de formats ja desapareguts. I també cal temps i paciència, molta paciència.
Gràcies pel teu comentari

JordiStQgat ha dit...

Ondia Jordi, jo sí que et coneixo, be, de fet no gaire. Vaig ser alumne teu en un curs de fotografia. M'ha fet gràcia trobar-te per aquí.
La col.lecció que tens és brutal!

Anònim ha dit...

Hola Jordi,

Sóc estudiant de direcció de cinema i estem produïnt un curtmetratge. Tracte d'un fotograf de 1910 que busca la perfecció de l'imatge. Ens interessaria una càmera d'aquesta època. He estat buscant per molts llocs i no aconsegueixo trobar-ne cap amb les característiques que nosaltres desitgem. He vist que tens una gran varietat i en un estat molt bo. Seria possible que ens en poguessis llogar una?
Et deixo el meu meil per si t'interessa: jordisanlle@hotmail.com

Moltes gràcis.

jordi

Joan F ha dit...

Ostres, quina gran troballa la d'aquest blog!! Molt bona col·lecció i un blog molt interesant, Jordi.

Continua amb la teva col·leció de càmeres.

Joan FT

Jordi Fonolleda ha dit...

Gràcies Joan, m'alegra que t'interessi, espero que et sigui útil. És un blog fet amb il·lusió i amb passió, com la col·lecció. Però ampliar-la és lent... i costós.

Jordi Fonolleda ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Jordi Fonolleda ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.