Qui sóc

La meva foto
Sant Cugat del Vallès, Catalunya
Sóc fotògraf i col·leccionista de càmeres. La meva col•lecció va néixer per la combinació del meu interès i curiositat per les antiguitats i de la meva professió de fotògraf, quan, el 1981, em van regalar una camera de l’any 1900. Poc després la col·lecció va començar a créixer, i segueix creixent, aixi com el meu interès per conèixer-ne la història.

divendres, 24 d’abril del 2009

Un cas especial

No he aconseguit gaire informació sobre aquesta immensa càmera. L'única identificació que porta és una placa metàl·lica amb la inscripció J.SENDER-Barcelona. Sembla ser que en José Sender era un comerciant de material fotogràfic de Barcelona. La plataforma de la base mesura 180 cm. de llarg, pesa més de 100 Kg i el vidre d'enfoc fa 50x50 cm. És construïda amb fusta d'embero i abundants peces de ferro. Des de la part posterior de la càmera, es controlen els desplaçaments del montant frontal i del posterior, així com també els descentraments horitzontal i vertical de l'objectiu, per mitjà d'unes llargues barres de ferro. L'objectiu no és l'original però és de gran qualitat, un Zeiss de 500 mm de longitut focal.

1 comentari:

Unknown ha dit...

Hola, volia demanar-te si em pots dir algun lloc on poder trobar cameres antigues de plaques. N'he buscat però n'he trobat poques.

Tot un plaer passejar de tant en tant pel teu blog.

Gràcies,

PD : edu@ecrispi.net