Qui sóc

La meva foto
Sant Cugat del Vallès, Catalunya
Sóc fotògraf i col·leccionista de càmeres. La meva col•lecció va néixer per la combinació del meu interès i curiositat per les antiguitats i de la meva professió de fotògraf, quan, el 1981, em van regalar una camera de l’any 1900. Poc després la col·lecció va començar a créixer, i segueix creixent, aixi com el meu interès per conèixer-ne la història.

dissabte, 14 de juny del 2008

Les estereoscòpiques

Molt poc temps després d'haver-se fet públic l'invent de la fotografia, el 1839, van començar les investigacions per aconseguir imatges en relleu. Es van obtenir alguns resultats però la seva máxima popularització va arribar a principis del S. XX. Per obtenir l'efecte tridimensional cal prendre dos negatius simultàniament (un amb cada objectiu) que després s'hauran de positivar per contacte sobre una placa igual que l'original. Observant la placa amb un visor especial, l'estereoscopi, amb dos objectius equivalents als de la càmera, es pot apreciar la profunditat i el relleu. La Verographe, fabricada a França el 1923 per la casa Tiranty, va equipada amb un carregador per a 10 plaques de 45 x 107 mm. La Ica Polyscope va ser fabricada a Alemanya el 1911. Obtenia dues imatges quasi idèntiques de 4x4 cm sobre la mateixa placa. Va equipada amb un carregador per a 10 plaques de 45 x 107 mm. Jules Richard, de França, va ser qui va fabricar més varietat i més quantitat d'aparells estereoscòpics, entre el 1890 i el 1955. Le Glyphoscope, fabricat el 1904 , és una càmera estereoscòpica senzilla que feia el doble negatiu de 4 x 4 sobre plaques de 45 x 107 mm. L'estereoscopi de mà Verascope de Jules Richard

1 comentari:

Anònim ha dit...

Tinc dos estereoscopis semblants a aquest.
L'un per plaques de 10'5 x 4'5 (Unis France Stereoscopes Mattey Paris) i l'altre per plaques de 13 x 6 (M. Ganzini Milano).
Eren d'un germà del meu avi que era aficionat a la fotografia i també excursionista.
Tinc imatges de principis de segle de Barcelona i de molts paisatges de Catalunya.
Estic començant a classificar-les.
M'agradaria poder intercanviar comentaris sobre com conservar les plaques. Com netejar-les. etc

No soc aficionat als blogs.
El meu correu és xgiro@telefonica.net